Start Gids
Image default
Bedrijven

Bijzondere merken uit Nederland

In Nederland ontstaan veel nieuwe kledingmerken, echter overleven veel merken het na 5 jaar niet. Opvallend is dat veel hardlopende merken een Unique selling point hebben. Dit wil zeggen dat zij iets hebben in hun collectie of merk waardoor zij zich onderscheiden van andere concurrenten. Dit kan door kledinglijnen alleen van duurzame stof te laten maken, cultuur van ander land in de kledinglijn te verwerken of door invloed van een bekende Nederlander op het merk in te laten spelen. Er zijn miljoenen Unique selling points. Elk merk of bedrijf heeft zijn unieke USP. Zonder een USP is het lastiger om de doelgroep ervan te overtuigen waarom zij dat product bij jou moeten aanschaffen terwijl de concurrent hetzelfde aanbied voor dezelfde prijs. Hieronder zijn een paar merken die in Nederland enorm gegroeid zijn in een relatief korte periode.

 

AB lifestyle

AB lifestyle is een kledingmerk opgericht door Nicky Bleije en Denny Büttner in opdracht van profvoetballer Alexander Büttner. AB lifestyle begon in 2015 als AB caps en verkocht toentertijd enkel luxe hoofddeksels. Al snel groeide het merk uit tot een van de meest verkochte Nederlandse merken en veranderde AB caps na 6 maanden in AB lifestyle. Door de invloed van de profvoetballer heeft AB lifestyle een groot deel van zijn succes te danken. Voordat in 2017 zij hun eerste fysieke winkel openden verkochten zij online en via 70 verkooppunten in Nederland enorm veel. Na 3 jaar groeide het bedrijf uit tot een miljoenenbedrijf. Dit is dus erg uitzonderlijk. In 2019 begon het merk met de verkoop van kleding voor vrouwen en kinderen.

 

Daily Paper

Een ander groot merk is Daily Paper. Hedendaags is dit merk niet meer weg te denken uit Nederland. Daily Paper is opgericht in 2012 door 3 vrienden die elkaar al sinds vroeger kenden. Wat Daily Paper uniek maakt is de inspiratie die zij uit de Afrikaanse cultuur halen. Zo hebben de kledingstukken van Daily Paper verschillende opvallende kleuren en prints die verwijzen naar de Afrikaanse cultuur. Dit kunt u zelf terugzien in de huidige collecties van Daily Paper. Daily Paper was ontstaan als blog voor de liefde van muziek, kunst, fashion en cultuur die zij deelden. Naarmate de tijd werd hun merk steeds groter en begonnen zij met kledingontwerpen. Daily Paper is ook een van de snelst groeiende merken in Europa en is zo groot geworden dat Daily Paper inmiddels te verkrijgen is in de Bijenkorf warenhuizen.

https://konceptstore.nl/collections/ab-lifestyle/heren