Start Gids
Image default
Internet marketing

Omgaan met verliezen in een reclamecampagne of hoe u succes kunt behalen in internetmarketing

Er worden nogal wat woorden gezegd over online advertentie-instellingen, hoe je doelen kunt bereiken en hoe je een marketingcampagne opzet. Maar de TOP van populaire fouten gemaakt door zowel klanten die de interfaces van advertentiediensten voor het eerst zien als professionele marketeers blijven vrijwel ongewijzigd. We willen graag een enorme hoeveelheid materiaal over dit onderwerp samenvatten en u een soort checklist aanbieden waarmee u de meest grove en soms voor de hand liggende fouten bij het starten van een advertentiecampagne op het netwerk kunt vermijden.

Regionaliteit

Voor marketeers zal de situatie bekend zijn wanneer een klant advertenties in heel Rusland wil lanceren, maar zijn budget is slechts voldoende voor een paar regio’s. Vaak worden dergelijke campagnes nog steeds gelanceerd: ofwel worden er fantastische bedragen toegevoegd, ofwel wordt er alleen geld uitgegeven aan een lage frequentie, wat niet het verwachte voordeel van vertoningen oplevert. Wat te doen in dit geval en de situatie visueel beoordelen? In de rapporten analyseren we inkomend verkeer naar de site per regio, vergelijken we de conversieratio’s en kiezen we de meest winstgevende.

Keyword, keyword en meer keywords

Veel onderwerpen zijn gewijd aan de selectie van trefwoorden, en desalniettemin hebben onjuist samengestelde kernels een groot percentage bij het lanceren van advertentiecampagnes. Probeer niet veel te verzamelen om een ​​groter publiek te bereiken → het onderwerp zal u meer verliezen dan inkomsten opleveren. Werk door de zoekopdrachten die u heeft verzameld, voeg uitsluitingszoekwoorden en woordgroepen toe. Ze kunnen helpen om niet-gericht verkeer te elimineren en een budget te behouden voor het converteren van klanten.

Wat bieden concurrenten?

Vergeet niet dat een bedrijf zonder concurrenten uiterst zeldzaam is. Alleen als het een soort unieke ontwikkeling van goederen of diensten is. Daarom heeft uw bedrijf waarschijnlijk al mensen die een deel van het verkeer naar hun pagina’s willen halen. Cliënten verwarren vaak individualiteit en concurrentievermogen. Let op de technieken die door andere ondernemers worden gebruikt, je hoeft ze niet 1 op 1 te kopiëren, maar je hoeft ze niet te negeren, verwijzend naar een of andere uniciteit van je bron. Houd er rekening mee dat hoe meer aanvragers voor de eerste plaatsen, hoe duurder de campagne en hoe moeilijker het is om de gebruiker aan te trekken.

Geen vraag, maar komt er na reclame?

Zal niet zijn! Verwacht niet dat bij het investeren in reclame iedereen het product dringend nodig heeft en goed zal kopen. U zult al problemen ondervinden bij het opzetten van een advertentiecampagne: het is moeilijk om een ​​relevante en frequentiekern samen te stellen, er zijn maar weinig klikken in de zoekopdracht – niemand is op zoek naar een product of dienst. De toegewezen begrotingsmiddelen zullen niet renderen en zullen in de toekomst geen positieve dynamiek geven.

Breed scala aan advertenties.

Bij het verzamelen van grote kernels proberen ze vaak zoveel mogelijk zoekwoorden per advertentie te passen. Het is praktisch onmogelijk om in zo’n geval de juiste verkooptekst te vinden. De gebruiker voert een specifiek verzoek in om een ​​juist antwoord te krijgen. Als een concurrent dit meest representatieve en nauwkeurige antwoord heeft, wordt uw plaatsing genegeerd. Een voorbeeld is een advertentie voor de aanschaf van een auto. Als iemand op zoek is naar een Kia Rio-model, laat hem dan onmiddellijk een gunstig bod zien voor deze specifieke auto, en niet voor de hele catalogus met een wagenpark. Onthoud de gouden regel: één verzoek = één advertentie!

Geen permanente begeleiding

Als u eenmaal uw advertentie heeft ingesteld, stop dan niet met het monitoren en aanpassen van de effectiviteit ervan. Werk aan het verbeteren van de verkoopkwaliteiten van de campagne moet gedurende de hele periode van zijn bestaan ​​worden voortgezet. Leid analyses, meet resultaten, controleer de concurrerende omgeving van uw kern opnieuw. Het is mogelijk dat gedurende de hele periode sommige verzoeken worden gewijzigd, aangezien dit niet effectief is, worden de advertenties aangepast voor meer verkoop en aantrekkelijker voor gebruikers.

Promotie strategie

Verwaarloos de strategie niet. Dit is niet alleen een mooi woord om het effect van de complexiteit van het werk te vergroten. Elk project moet een groeiplan hebben waarmee het bedrijf kan gedijen en uitbreiden. In verschillende stadia moet u verschillende tactieken toepassen om de doelgroep aan te trekken. Kloon uw advertentiecampagnes niet voor zoeken en voor YAN! Ze zijn niet hetzelfde. Het is noodzakelijk om de doelgroep te volgen en uw promotiestrategie voor elke bron aan te passen met uw doelzoekopdrachten.

Seizoensgebondenheid

Verwacht geen geweldige resultaten op momenten van seizoensgebonden vervaging van gebruikers naar het onderwerp van de site. U kunt in december geen bouwhout verkopen in dezelfde volumes als in de warme periode. Maar het organiseren van verkopen (bijvoorbeeld promoties voor bontjassen en bont buiten het seizoen) zal misschien de positie op het gebied van klikken en overgangen verbeteren.

De subtiliteiten van het opzetten van online promotie vereisen constante waakzaamheid en aandacht voor het milieu, aanpassingen aan de werking van het systeem en het debuggen van een schijnbaar al goed ontwikkelde advertentiecampagne. Vergeet niet dat uw concurrenten u ook volgen en aan hun advertenties werken. Probeer geen triviale fouten te maken, want ze zullen allemaal leiden tot financiële verliezen, en in plaats van een positieve groeidynamiek, zul je verliezen moeten tellen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

https://webdevelopmentapp.com/nl/

Gerelateerde artikelen

Met blogs houd je je website up to date