Start Gids
Image default
Electronica en Computers

Hoe ga je om met klachten over geluidsoverlast?

Het is nooit fijn om klachten te krijgen en zeker als je een bedrijf bent, omdat dit dan ook schadelijk kan zijn voor je bedrijf. Zodra je dus ergens een klacht over krijgt wil je hiermee professioneel aan de slag gaan en op zoek gaan naar het probleem om zo te komen tot een eerlijke oplossing. Een imago van een bedrijf is erg kwetsbaar en als deze eenmaal beschadigd is dan kan dit soms zorgen voor grote problemen. Mensen hebben en sterke eigen mening en als je het eenmaal bij iemand verpest komt die vaak niet meer snel goed. Op deze manier kun jij je dus eigenlijk geen fouten permitteren. Als je een klacht krijgt wil je dit dus zo goed en makkelijk mogelijk oplossen dat de andere partij ook blij is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je klachten krijgt dat je bedrijf zorgt voor heel veel geluidsoverlast. Dit zijn problemen die je zelf misschien niet zo snel doorhebt, maar als mensen hierover klagen dan is het toch wel slim om je er even verder in te verdiepen. 

Doe onderzoek 

Bij een klacht als geluidsoverlast is het wel slim om dit serieus te nemen. Er zijn regels opgesteld hierover en iedereen moet zich hier aan houden. Zorg dan ook dat als je hier klachten over krijgt dat je serieus onderzoek naar gaat doen en gaat kijken of dit klopt. Je moet dus het geluid zien te meten en kijken of dit inderdaad regels aan het overtreden is. Om dit te meten kun je een geluidsmeter klasse 1 gebruiken of een kalibratie bureau Nederland inschakelen. Een kalibratie bureau Nederland kan aan de hand van een geluidsmeter klasse 1 meten of het geluid dat je produceert afwijkt van het standaard. Als dit afwijkt kan dit voor problemen zorgen. Ga dus contact opnemen met een kalibratie bureau Nederland en ga aan de hand van een geluidsmeter klasse 1 kijken of klachten kloppen. Als dit zo is ga dan onderzoek doen naar hoe je dit probleem kunt oplossen. 

Pas aan 

Als je merkt dat er problemen zijn zorg er dan voor dat je dit zo snel mogelijk aanpast. Je wil problemen voorkomen en daarom is het in actie komen essentieel en snel nodig. Doe dus goed onderzoek en weet waar je mee bezig bent. 

Hoe ga je om met klachten over geluidsoverlast?